niedziela, 18 stycznia 2015

JAKI FILTR WYBRAĆ RODZAJE FILTRÓW

 RODZAJE FILTRÓW W AKWARIUM
Dzięki filtrowi możemy utrzymać równowagę w akwarium poprzez oczyszczanie wody z zanieczyszczeń.
Dzielimy je na dwie kategorie:
       ZEWNĘTRZNE
Filtry te umieszczone są poza akwarium co ułatwia dostęp oraz zaoszczedza miejsca w akwarium.



Połączone są rurami z akwarium,są bardzo funkcjonale przeznaczone do większych zbiorników, oraz mamy większe pole do popisu jeśli chodzi o wymienność wkładów,tzw KARNISTROWE.
jak na zdjęciu 1 i 2 ,istnieją też filtry zewnętrzne kaskadowe .
Umieszcza się je na zewnątrz akwa  na bocznej ściance lub tylnej według mnie mało funkcjonalne i musi być akwarium bez pokrywy,posiadałem taki filtr nie polecam, za kilka złotych więcej są małe filtry zewnętrzne np.filtr na rysunku 2 od góry ma dokładane pojemniki bardzo funkcjonalne jak dla mnie (nie myślcie ze to reklama) można dołożyć 6 takich modułów od 60 do 320 litrów niby ja mam 60l i 3 moduły w każdym coś innego.
      WEWNĘTRZNE
Wszystko w jednym wirnik pompa wkłady oczywiście wymienne, biologiczne, chemiczne i mechaniczne.Całość umieszczona wewnątrz akwarium.
Dobre filtry, mają duże zastosowanie w mniejszych akwariach oczywiście w kostkach 15l czyli krewetkaria dedykowane.
Również cieszą się sporym zainteresowaniem w dużych zbiornikach jako dodatkowa filtracja lub napowietrzacz .(ostatni rysunek).,
Istnieje też filtr wewnętrzny pod żwirowy nigdy nie miałem i nie spotkałem się z takim filtrem,podobno żle wpływa na ukorzenianie się roślin.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania